Látky v těle - od proteinů, sacharidů až po vitamíny

Obrázek proteinu

Ucelený přehled informací o jednotlivých látkách ve Vašem těle, zejména zaměřené na: proteiny (bílkoviny), sacharidy (cukry), tuky a vitamíny či minerály potřebné pro fitness trénink.

Odborné informace o jednotlivých látkách podáváme srozumitelnou formou, v dávkách větších než malé.


Články o tématu: Látky v těle

Fakta o bílkovinách v souvislosti se sportovní činností (II. díl)

Bílkoviny

Dalším zajímavým diskursem je striktní rozlišení živočišných a rostlinných bílkovin. Většina silových sportovců a kulturistů by namítla, že rostlinné bílkoviny jsou k ničemu. Co je na tom pravdy? Pojďme si ověřit některé ukazatele.

Vydáno: 9.04.09 | Komentář

Fakta o bílkovinách v souvislosti se sportovní činností (I. díl)

Bílkoviny

Bílkoviny si zajisté nemusíme zdlouhavě představovat. Jen pro shrnutí si zopakujeme některé hlavní funkce v organizmu člověka:

Vydáno: 30.03.09 | Komentář [1]

Nemoci a zdravotní problémy v souvislosti s nedostatkem vitaminů

Ilustrační obrázek zeleniny

Vitaminy se využívají jako součást léčby různých nemocí. Vitamin C je podáván k rychlejšímu hojení jizev, vitamin E je využíván k zabránění kardiovaskulárních potíží, kyselina pantotenová brání špatné funkčnosti střev po narkóze a zabraňuje dermatitidám. Je třeba dodávat i další vitaminy, aby byla zachována biologická rovnováha, neboť některé vitaminy pracují v návaznosti na dalších vitaminech, nadmíra jednoho vitaminu by vyvolávala potřebu dodání dalších (ve stejné skupině).

Vydáno: 15.08.08 | Komentář [5]

Vitaminy pro sportovce

Ilustrační obrázek zeleniny

Sportovcům s vysokou fyzickou zátěží je nutné dodávat živiny i vitaminy ve zvýšených dávkách. Přesně stanovená hodnota potřeby vitaminů je velmi individuální a nelze ji obecně vyjádřit. Při intenzivním náročném tréninku by měl být zvýšený přísun stravy, a tím by se měly zvyšovat i hodnoty vitaminů v organismu za předpokladu, že strava sportovce je pestrá a obsahuje správný poměr živin.

Vydáno: 3.08.08 | Komentář

Rozlišení potřeby vitaminů u vybraných skupin osob

Ilustrační obrázek zeleniny

Všeobecným poznatkem je fakt, že ne všichni lidé mají stejnou potřebu doplňování vitaminů do organismu. Jsou různé specifické skupiny osob, jejichž potřeby se liší od obecně doporučených denních dávek vitaminů. Jde především o děti, dospívající, těhotné ženy, starší osoby, alkoholiky, kuřáky, sportovce atd.

Vydáno: 21.07.08 | Komentář

Vitamíny - obecné informace

Ilustrační obrázek zeleniny

Vitamíny jsou látky nezbytné pro správný chod lidského organismu. Tyto látky si tělo získává z potravy. Jsou nutné pro růst, vývin a celkové zdraví. Je-li podíl vitamínů ve stravě nedostačující, je možné dodávat je tělu ve formě suplementů, podávaných jako tablety, roztoky či injekce, jež mají také rostlinný nebo živočišný původ. Vitaminy jsou pro život organismu nezbytné. Vitaminy je možno přijímat buď v přirozených potravinách, nebo ve formě doplňujících látek.

Vydáno: 13.07.08 | Komentář

Minerály – velký přehled

Žena s vodou

Minerály a vitamíny jsou základním kamenem vašeho zdraví. Minerály vedle vitamínů jsou prvky které tělu pomáhají vyrovnat se s různými vnějšími vlivy, útoky bakterií a ruku v ruce s vitamíny fungují jako antioxidanty – látky které vyplavují toxické látky z našeho těla.

Vydáno: 17.01.06 | Komentář [3]

Rennin

Rennin je dalším žaludečním enzymem. Rennin neboli také Chymozin je enzym který má člověk v těle pro srážení mléka a připravuje bílkovinu na další trávení pepsinem. Zajímá vás jestli míchat potravinové doplňky ve vodě nebo v mléce? V článku získáte jasnou odpověď.

Vydáno: 21.11.05 | Komentář [1]

Vitamin E – 1. díl

Dalším důležitým vitaminem je vitamin E který obohatí naši „vitaminovou“ kategorii. Vitamin E je součásti všech biologických membrán a je přítomen ve všech tkáních organismu člověka. K čemu potřebujete Vitamin E? Jak jej dávkovat? Z čláku byste měli pochopit proč veverky nemají infarkt a z čeho vitamin E získávají?

Vydáno: 1.11.05 | Komentář [2]

Betakaroten - část 2

Druhý díl o betakarotenu kterým toto téma uzavíráme. Věnujeme se tolik diskutovaném vlivu betakarotenu na opalování, dozvíte se jak betakaroten dávkovat a také v čem vám ještě betakaroten může pomoci.

Vydáno: 24.10.05 | Komentář [5]

Betakaroten - část 1

Betakaroten je provitamin vitaminu A. V případě že se chodíte opalovat ať už na normální sluníčko nebo do solária rozhodně by betakaroten neměl chybět ve vaší stravě. Všechny informace které vás zajímají o betakarotenu najdete pohromadě ve dvou dílech.

Vydáno: 21.10.05 | Komentář

Fitness menu